Online Etki Analizi

“Etkileyen Analizinin Geleceği İçin Savaş” (The Fight for the Future of Influencer Analytics) başlıklı yazısında, Jay Baer, Klout.com, Kred.com, Peek Analytics, Pinfluencer ve daha birçok online etki analizi platformlarını anlatıyor:

Etkileyenlerin (influencers) etkin kullanımının temelinde davranışlara yolaçma becerisi yatar.  Bu beceri sadece konu bazında değil aynı zamanda, hatta daha çok, platform bazında da değişiklik gösterir.  Yeni Klout mekanizması bu konuda epey gelişmiş, zira tıklamalar gibi amaçlı “davranışlara” (action) daha çok önem verirken tonlarca anlamsız tweet gibi “hareketliliğe” (activity) daha az önem veriyor.

Kimsenin etkisi eşit şekilde dağılmaz.  Kimsenin.  Twitter olsun, Facebook olsun, Instagram, Pinterest, bir blog, YouTube veya herhangi başka bir mecra olsun, herkesin bağlantılarının ve etkisinin daha fazla olduğu, dolayısıyla davranış ibresini hareket ettirmede daha başarılı olduğu yerler vardır.”

Yorum bırakın

Filed under TÜRKÇE Yazılar

Yorum Yapın / Make A Comment

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s