Küresel Mobil Reklam Harcaması Görünümü

eMarketer, geçenlerde 2011-2016 Dünya Mobil Reklam Harcaması Tahmini ( Mobile Ad Spending Worldwide Forecast 2011-2016) raporunu yayınladı. eMarketer’in raporuna göre, küresel mobil reklam harcamasının 2012 sonunda USD 6,43 milyara ulaşması bekleniyor.

Raporun önemli noktaları şunlar:

  • Bu yıl ilk defa, ABD mobil reklam harcamaları dünyadaki diğer bütün bölgelerden fazla olacak.
  • Hızlı büyümesine karşın mobil, dünyadaki reklam harcamalarının sadece %1’ini oluşturuyor.
  • Asya-Pasifik bölgesindeki mobil reklam pazarı Avrupa’dakinden çok daha büyük olmayı sürdürüyor.
  • Birleşik Krallık’ta mobil reklam harcaması, toplam reklam harcamasının henüz yalnız %2,3’ü olsa da, 2016’ya kadar %11’e ulaşması bekleniyor.

Tüm bunlar iyi haberler olsa da, yakınlarda yayınlanan bir Trademob raporu sanırım bazı mobil reklamverenleri üzecek ve reklam bütçelerini mobil mecralarda harcama konusunu tekrar ele almalarına yol açacak:

“Haziran 2012’de, on küresel reklam ağı üzerinden yaklaşık altı milyon mobil tıklamayı inceledik.  Karşılığında ödeme yapılan tıklamaların %40 gibi dev bir yüzdesi, %0,1’in altında bir dönüşüm oranı (conversion rate from click-to-download) göstererek TAMAMEN DEĞERSİZ olarak nitelendirildi.  Diğer incelemeler bunlardan %18’inin tıklama sahtekarlığı, %22’nin ise kazara tıklanma sonucu olduğunu gösterdi.”

%40 korkunç büyük bir oran.  Bence herkesin vermiş ve vermekte olduğu mobil reklamlarının değerini biraz olsun sorgulaması gerekir.

Yorum bırakın

Filed under TÜRKÇE Yazılar

Yorum Yapın / Make A Comment

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s